SEO: 10 padomi, kuri palīdzēs nokļūt augstākās pozīcijās (iesācējs)

blogs-3

Kas tev jāzina ar SEO optimizāciju.

Sāksim ar to, ka SEO (Serch engine optimization) ir mājaslapas uzlabošanas darbu kopums, kurš palīdz jums nonākt augstāk Google meklējumos. Salīdzinājumam iedomājaties Rīgas centrāltirgus gaļas centrālo paviljonu, kur apgrozās ļoti daudz pircēju un izdevīgāko vietu ieguvušie tirgortāji piedāvā savus produktus. Tad ir tie citi, kaut kur tumšā, vientuļā paviljona stūrī. Tie esat jūs, ja jums nav kvalitatīvs SEO. Tālu prom no pircēju plūsmas. Lai nonāktu pircēju redzes lokā sekojiet šiem padomiem:

1. VEICIET PREZĪCU NOZARES ATSLĒGAS VĀRDU ANALĪZI GOOGLE ADWORDS.

Bieži mēs paši izdomājam pēc kādiem atslēgas vārdiem citi meklē mūsu produktus vai pakalpojumus, un tad mājaslapas saturā ietveram visus iespējamos vārdu salikumus un locījumus. Nedariet tā, jo nekas nav jāizdomā. Google Adwords piedāvā atslēgvārdu analīzes rīku, ko var atrast sadaļā “Rīki un analīze”. Ierakstot vēlamo vārdu, iegūsiet detalizētu informāciju par tā meklējumiem kaut visā pasaulē.

2. AIZPILDIET MĀJASLAPAS ATSLĒGAS VĀRDU AILES.

Ieejot mājaslapas administrācijas panelī (CMS) meklējiet vietu, kur var ierakstīt lapas aprakstu, seo informāciju, iestatījumus. Es nezinu kā ir uzbūvēta jūsu mājaslapa, tādēļ ja, nespējat atrast pareizās vietas – turpiniet meklēt. Neatlaidība ir panākumu māte! Ailes, kurām jābūt aizpildītām ir:

  •  Title/page title/ – lapas virsraks/nosaukums
  • Meta keywords – atslēgas vārdi
  • Meta/site/page description – lapas apraksts.

Lai apskatītos kā patreiz izskatās šīs vietas mājaslapā, sekojiet šīm instrukcijām. Pēc šīm vietām Google identificē jūsu saturu un saprot kas jūs vispār esat.

Svarīgi formatēt lapas sadaļu tekstus, izmantojot Heading 1, H2, H3. Tie ir tie paši virsraksti, par kuru nepareizu formatēšanu ir samazināta mana bakalaura darba atzīme. Google lasa Headingus.

3. IZVĒLATIES LAPU NOSAUKUMU IETVEROT ATSLĒGAS VĀRDUS

Kad ir skaidri jomas atslēgas vārdi, tad tā vietā, lai nosauktu savu lapu uzņēmuma vārdā (kā es to esmu izdarījis), ietveriet atslēgas vārdu frāzi. Google tam pievērš uzmanību, rādot jūs meklējumos.

4. VEIDOJIET LAPAS SADAĻAS IZMANTOJOT ATSLĒGAS VĀRDUS

Lapas sadaļas sauciet, pēc atrastajiem atslēgas vārdiem. Piemēram, ja tirgojat saulesbrilles, tad sadaļas veidojat “Rybam saulesbrilles”, vai “Police saulesbrilles”. Un programmētājam lūdziet lapas iekšējos linkus veidot, iekļaujot atslēgas vārdus. Piemēri:

https://www.saulesbrilles.com/raybansaulesbrilles

šāds links Goolge patīk daudz labāk par neko neizsakošo:

https://www.pasaulesoptika.com/page1

Atcerieties, ka katru izveidoto mājaslapas sadaļu ir iespējams konfigurēt ar dažādiem atslēgas vārdiem. Nav vajadzīgs stūķēt visus atslēgās vārdus identiskus visās lapās.

5. IZVEIDOJIET BLOGU UN PUBLICĒJIET TO SOCIĀLAJOS TĪKOLS

Blogs ir lieliska iespēja reklamēt savu produktu un iegūt apmeklējumus mājaslapai. Ar blogu jūs iegūstat “lietpratēja” tēlu un publicējot bloga rakstus sociālajos tīklos jūs veidojat linkus – norādnes uz jūsu lapu. Jo vairāk jūsu interesantais saturs parādās internetā, jo svarīgāks jūs esat Google un iegūstat augstāku vietu. Tikai saprotiet, ka blogā jāraksta un jāpublicē regulāri un vēlams bez gramatikas kļūdām.

6. PIESLĒDZAT GOOGLE PAKALPOJUMUS

Google ir lērums pakalpojumu, kuri jums būtu noderīgi. Piemēram Google places – reģistrējiet tur savu uzņēmumu un jūsu klienti varēs jūs novērtēt ar atsaukmi un zvaigzīti (Google ļoti patīk uzņēmumi ar daudz atsaucēm). Google Analitics ir lielisks apmeklētāju izspiegošanas rīks, kurš sniedz detalizētu informāciju par klientu – viņa vecumu, dzimumu un atrašanās vietu. Izveidojiet Google + lapu un pogu. Webmaster tools ir labs rīks lai analizētu SEO rezultātus.

Youtube pieder Google, jo vairāk video, jo augstāks meklējumu rezultāts.

7. VEIDOJIET BACKLINKUS

Backlinks ir jūsu mājaslapas adrese, kura ir ievietota citās mājaslapās. Piemērām, portāls Delfi ir publicējis jūsu RP preses relīzi un norādījis jūsu web adresi. Jūsu parteris ir ielicis linku uz jūsu lapu. Jūsu blogs nopublicēts Delfi tehnoloģijās ar norādi uz jūsu blog adresi. Linki ir ļoti svarīgi, jo tie liecina par jūsu lapas autoritāti. Jo varāk uz jums atsaucās, jo nozīmīgāks esat.

8. SAMAZINIET MĀJASLAPAS IELĀDES ĀTRUMU

Google vēlas, lai vidējais lapas ielādes ātrums ir 0.5 sec. Ielādes laiku iepsējams samazināt atsakoties no flash animācijām, kvalitatīvi apstrādājot (kompresējot) attēlus un izvēloties kvalitatīvus un ātrus hostinga pakalpojumus. Lapas vienkāršība samazina ielādes laiku.

9. SITEMAP UN ROBOTS.TXT

Sitemap ir lapas karte, kura palīdz kaut kādiem tur Googlebotiem un lietotājiem orientēties jūsu lapā. Es joprojām neesmu sapratis kāda velna pēc tas ir vajadzīgs, tomēr lasot par SEO tiek piekodināts izveidot šo karti, savādāk Google jūs nepatiksiet. Robots savukārt ļauj noslēpt noteiktu lapas saturu no meklētājiem, tas pasargā jūsu privātumu. Piemērām, kādas lapas saturu vai kontaktus, lai neviens jums nesūta locekļu palielināšas zāles un iepazīšanās piedāvājumus, ja vien pats to negribat.

10. RADIET VĒRTĪGU UN NODERĪGU SATURU!

Vienkārši radiet vērtigu un noderīgu saturu!

Šie ir tikai daži no padomiem, kurus jāievēro, ja gribat sasniegt labus rezultātus SEO un Google search. Pats esmu pieturējies šiem padomiem, tomēr, pēc atslēgas vārda “mājas lapu izstrāde” esmu spējis sasniegt augstākais 14. vietu 12 mēnešu laikā.  Kas attiecas uz citiem atslēgās vārdiem – manam blogam un mājas lapai ir daudz pirmā desmitnieka pozīciju. Tomēr jāsaprot, ka atslēgas vārds “mājas lapu izstrāde” ir spečuku konkurence – lapu izstrādātāji, kā nekā. Gaidīt ātrus panākumus starp tiem ir tas pats, kas sākt savu karjeru riteņbraukšanā ar skrejriteni un sapņot par Latvijas čempiona medaļu. Veiksmīgu optimizāciju!