19 lietas, kurām jābūt katrā interneta veikalā

stratcom-blog

Vai pastāv e-komercijas veiksmes formula? Strādā, testē, pielāgo, kļūdies, strādā, testē, pielāgo, kļūdies utt. Seko tai līdz tā katru mēnesi palielina ienākumus, un tad vari teikt, ka vismaz uz laiku veiksmes formula ir atrasta!

Mēs parakājāmies zinātāju blogos un savos pieredzes krājumos un salikām kopā lietas, kuras visbiežāk pozitīvi ietekmē interneta veikalu attīstību un pārdošanas rādītājus.

 

1. Vienkārša navigācija

Ivars: Samaziniet sadaļu skaitu līdz minimumam un izvairieties no nevajadzīgām apakšdaļām. Jums nevajadzētu pieļaut, ka pircējs apmaldās Jūsu interneta veikalā.

Vilnis: Kad veidojat sadaļas, rekomendējam kopā ar kādu no veikala pircējiem veikt card sorting, kad lapas sadaļas tiek uztaisītas kā kartona kartītes un pircējam tās pašam ir jāsagrupē. Tas ir lielisks veids, kā atrast optimālāko navigācijas modeli.

 

2. Meklēšanas logs ar meklēšanas ieteikumiem

Ivars: Meklēšanas logs atvieglo pircēju dzīvi. Uzstādiet meklētājam frāžu ieteikumus, lai, sākot rakstīt, jau parādītios konkrēti produktu nosaukumi.

Vilnis: Aptuveni 25% interneta veikalu apmeklētāju izmanto meklēšanas funkciju, īpaši, ja viņi ienāk no mobilajām ierīcēm. Ja padarīsi viņu dzīvi vienkāršāku, viņi padarīs Tavu – bagātāku!

 

3. Breadcrumb navigācija

Ivars: Lietotājiem ir jābūt vairākām iespējām atgriezties augstāk esošajā kategorijā. Novietojiet šo navigāciju labi pamanāmā vietā.

Vilnis: Ja izdodas ievietot lapā gan pircēja ceļa, gan hierarhisko navigāciju, tad vari būt drošs, ka pircējs tiešām neapmaldīsies.

breadcrumb

 

 

4. Ir noliktavā/piegādes laiks

Ivars: Cilvēkiem mūsdienās nepatīk gaidīt, tādēļ informējiet pircējus par to, vai produkts ir noliktavā vai nav. Tā vietā, lai rakstītu, ka preces nav, norādiet piegādes laiku.

Vilnis: Latvijā ir pierasts, ka internetveikali piepušķo piegādes laiku. Tomēr, lai arī godīgs attēlojums varbūt aizbaidīs kāda cilvēka pirmo un vienīgo pirkumu, lielāko interneta veikala peļņu visbiežāk pienes tieši atkārtotie pirkumi. Sekojoši, ilgtermiņā atmaksāsies godīgums, pat tad, ja produkta nav noliktavā. Piegādes laikam nevajadzētu būt ilgākam par 5 dienām.

 

5. Produktu filtrēšana

Ivars: Filtrēšanas princips – nesarežģījiet un sadaliet produktus loģiskās grupās – vīriešu/sieviešu/izmērs/zīmols/lietošanas mērķis.

Vilnis: Filtrēšanas nozīme palielinās, pieaugot produktu skaitam kategorijā vai pircējam veicot meklēšanu. Siltumkartes parāda, ka lielākus produktu sarakstus apmeklētāji izlasa tikai virspusēji un tādejādi mēdz nepamanīt svarīgo. Izmantojot produktu filtrus, palielinās uztveramība un neizbēgami arī konversijas apjoms.

 

6. SEO

Ivars: SEO ir atsevišķa pasaule, kuru vienā dienā izveidot nav iespējams. Meklētājprogrammu optimizācijas procesa minimums ir:

  • automātiska Page title jeb lapas nosaukuma,
  • Meta decription jeb meta apraksta,
  • H1 jeb 1. virsraksta

izveide katram produktam. Tādejādi lietotājiem būs vieglāk atrast konkrētā interneta veikala produktus, piemēram, Google meklētājā.

Vilnis: Latvijā SEO ietekme ir ļoti liela, jo šeit ir samērā zema konkurence uz atslēgvārdiem. Ja tu neizdari savu mazo mājas darbu (tas neprasa daudz laika un tā nav raķešu zinātne!), tad zaudē daudz potenciālo pirkumu un sekojoši – arī naudu.

 

7. Social proof jeb sociālais pierādījums

Ivars: Tie ir sociālie tīkli ar sekotājiem, reālas atsauksmes un komentāri, produktu vērtējumi, sadarbības partneri un piegādātāji. Cilvēkam ir jāredz, ka šis bizness ir stabils, pieredzējis un uzticams.

Vilnis: Ir zinātniski pierādīts, ka cilvēkiem patīk piederēt grupām, darīt lietas kā dara viņiem līdzīgi domājošie utt. Parādot, ka arī pircēja draugam patīk iepirkties konkrētajā interneta veikalā, Tu ievērojami palielini iespēju, ka arī šis cilvēks izlems izmēģināt iepirkšanos Tavā interneta veikalā.

Screen Shot 2015-10-06 at 19.46.12

 

8. Apstiprinājuma e-pasts ar ieteiktajiem produktiem

Ivars: Kad pirkums veikts, klients saņem e-pastu. Pārliecinieties, ka e-pasts ir radoši noformēts un pozitīvi pārsteidz pircēju. Tas ir svarīgi, lai veidotu emocionālo saikni ar zīmolu. Neaizmirsti pievienot populārākos un biežāk pirktos produktus – tas var veicināt papildus pārdošanu.

Vilnis: Pēc pirkuma izdarīšanas apmeklētājam mēdz parādīties bažas par to, vai viņš ir izdarījis pareizo izvēli, vai pirkums nebija par dārgu utt. Šajā brīdi, ja mēs pasakām: “Jā! Tu esi izdarījis/-usi pareizo izvēli, pēc divām dienām pirkums jau būs Tavās mājās”, pircējs nomierinās un paaugstinās iespējamība, ka viņš veiks atkārtotu pirkumu. Ja bonusā vēl veicam papildpiepārdošanu, tad pircējs tieši šajā brīdī, iespējams, emociju iespaidā ir gatavs veikt vēl vienu pirkumu!

 

9. “Paldies par pirkumu!” ekrāns

Ivars: Kad pirkums ir veikts, izveidojiet tā saukto “paldies ekrānu”. Pircējs tikko ir iepircies un atrodas uz pozitīva viļņa. Šajā mirklī varat piedāvāt viņam papildus produktus, uzaicināt sekot lapai vai izmantot iespēju pierakstīties jaunumu e-pastu reizi mēnesī vai īpašo piedāvājumu vēstuli. Galvenā doma – izmanto, ka pircējs ir tikko veicis darbību un bieži vien ir gatavs turpināt rīkoties!

Vilnis: Darīt iepriekš minētās lietas pirms pirkuma veikšanas ir samērā riskanti, jo tās varēja atraut uzmanību no pirkuma veikšanas procesa.

 

10. Responsīvs dizains

Ivars: Interneta veikalam IR jābūt ērti pieejamam mobilajās iekārtās un planšetdatoros! Vairākās pasaules valstīs to lietotāju skaits ievērojami pārsniedz datoru lietotāju skaitu.

Vilnis: Ir 21.gs. – Latvijā nu jau 20% lietotāju Tavu interneta veikalu apmeklē no mobilajām ierīcēm. Pircēji atceras sliktu pieredzi, un viena šāda reize var krietni samazināt iespēju, ka viņš atgriezīsies un izlems apmeklēt Tavu veikalu, arī piesēžoties pie datora ekrāna!

Responsive Design
 

11. Saistītie produkti

Ivars: Piedāvājiet saistītos produktus, lai apmeklētājam atvieglotu navigāciju un izvēli. Nelieciet apmeklētājam no produkta atvēruma spiest Back jeb atgriezties, lai viņš varētu apskatīties citus produktus.

Vilnis: Cilvēki ir slinki. To pierāda arī daudzu veikalu siltumkartes. Ja viņi ilgi nevarēs atrast sev vēlamo produktu, viņi pametīs lapu. Tāpēc saistītie produkti, ja tie ir izvēlēti atbilstoši, palīdzēs noturēt pircēju lapā.

 

12. Reģistrācija ar sociālo tīklu profiliem

Ivars: Vairumā gadījumu nerekomendējam jauniem veikaliem izmantot apmeklētāju reģistrāciju, jo:

  • jauni veikali to nemāk efektīvi lietot;
  • obligāta reģistrācija samazina konversiju skaitu;
  • pircēja datus Tu vari iegūt arī bez reģistrācijas pieprasīšanas, piemēram, brīdī, kad ir veikts pirkums.

Ja tomēr zini kādu iemeslu, kāpēc nepieciešama reģistrācija, dod iespēju to izdarīt ar sociālo tīku pieejām.

Vilnis: Pieaugot apmeklētājiem ar mobilajām ierīcēm, sociālo tīklu reģistrācija ir labs veids, kā nelikt pircējam aizpildīt daudz lauku.

socialmedialogin
 

13. Automātiskie e-pasti reģistrētiem lietotājiem

Ivars: Ja veiksmīgi darbojies ar klientu segmentiem un pastāvīgajiem klientiem, sagatavojiet automātiskus e-pastus! Sāciet ar ko vienkāršu – apveikumi svētkos, radoši atgādinājumi par sevi utt. Kad šīs aktivitātes sāk nest rezultātu, attīstiet šo praksi ar pircēju grupām pielāgotiem e-pastiem utml.

Vilnis: Personalizācija un automatizācija ir e-pasta mārketinga nākotne un ikdienas prakse e-komercijas mekā – ASV!

 

14. Viegli atrodami kontakti

Ivars: “Labdien, vai iPhone 6S ir uz vietas”? Nešaubos, ka šādu jautājumu dažādās variācijās elektropreču/tehnoloģiju interneta veikalu darbiniekiem nākas dzirdēt bieži. Neslēpiet savus kontaktus! Izvietojiet tos labi redzamā vietā, lai tie būtu pieejami neatkarīgi no tā, kurā mājas lapas sadaļā apmeklētājs atrastos.

Vilnis: Ja Tavs bizness ir saistīts ar plašu pircēju iesaisti, negaidi ne mirkli. Pārliecināt klientu caur telefona sarunu būs daudz vieglāk nekā ar komunikāciju mājas lapā. Dod viņam iespēju piezvanīt jau tagad! Ja nepieciešams, vari dažādos veidos pat pieprasīt viņa zvanu!

 

15. Piegādes, apmaksas un atgriešanas nosacījumi

Ivars: Šis ir obligāts nosacījums, ko regulē likumdošana. Nepieciešams arī tad, kad vēlaties pieslēgt maksājumu karšu apmaksas iespējas.

Vilnis: Viegla, saprotama informācija palīdzēs izkliedēt jebkādas klientu bažas. Konversijas rādītāji neizbēgami uzlabosies!

 

16. Google analītika

Ivars: Lietojiet Google Analytics! Mācieties analizēt, saprast un domāt stratēģiski. Google savā Youtube kanālā piedāvā ļoti skaidrus un saprotamus video, kas palielinās Tavu izpratni par pirkumiem, pircējiem, produktiem. Katram interneta veikalam ir nepieciešams cilvēks, kurš nodarbojas ar datu analīzi. Attīstības plānus jābūvē uz datu pamata!

Vilnis: Ja vēl nevari atļauties maksas datu analīzes rīkus, Google Analytics ir zelta vērts rīks! Bet tikai tad, ja tiek regulāri un prasmīgi pielietots!

 

17. Kvalitatīvi attēli

Ivars: Attēliem jābūt augstas kvalitātes, ar iespēju pietuvināt, ir jāpiedāvā vairākas bildes un ir jābūt iespējai apskatīt vairākus preces lenķus. Cilvēki pērk ar acīm un emocijām, retāk – ar prātu. Bildes un dizains veido emocijas!

Vilnis: Vēlreiz atgādinām – ir 21.gs. un šī ir Instagram un Snapchat ēra. Cilvēkiem patīk attēli. Attēls, ja ir pareizs konteksts, pasaka daudz vairāk kā pat visizcilākā kopīraitera teksti!

 

Screen Shot 2015-10-06 at 19.51.23
 

18. Preču nosaukumi

Ivars: Izmatojiet virsrakstus, lai izceltu preces stiprās puses. Piemēram, “vīriešu krekli” vai “Hugo Boss kokvilnas krekli vīriešiem”

Vilnis: Kad cilvēks ir pamanījis attēlu, nākamais tiek pamanīts teksts. Tāpēc neatņemama veiksmīgas pārdošanas prakses daļa ir detalizēti preču nosaukumi, kas ir redzami, arī neatverot preces linku un detalizētāku aprakstu.

 

19. Vienkāršs groza satura attēlojums un pirkuma veikšana

Ivars: Jautājiet tikai to informāciju, bez kuras nevarat iztikt, izrakstot rēķinu. Ja nepieciešama papildus informācija, paskaidrojiet kāpēc – ir pierādīts, ka tas motivē apmeklētājus pabeigt pirkuma procesu.

Vilnis: Ir pētījumi, ka katrs lieks lauks, kas jāaizpilda pircējam, samazina iespējamību, ka pircējs izdarīs pirkumu. Atstāj reģistrāciju uz “paldies lapu”, kas rādās pēc pirkuma veikšanas, noņem nost visas veikala navigācijas, pievieno uzticamību veidojošus elementus un pircējs būs Tavs!

! Raksts atspoguļo nozares ekspertu labās prakses piemērus un tā saturs ir tikai informatīvs. Pat vienas nozares ietvaros ikviens uzņēmums ir unikāls, tāpēc par to, vai šie padomi būs lietderīgi tieši Tavam uzņēmumam, var pārliecināties, tikai veicot testēšanu.