4 iemesli, kāpēc Facebook reklāma nedod vēlamo rezultātu

fb

Esam veikuši vairāk nekā 60 Facebook reklāmas kontu auditu un, pamatojoties uz izpētes rezultātiem, izveidojuši sarakstu ar kļūdām, ko konstatējām visbiežāk. Šīs kļūdas traucē sasniegt vēlamo rezultātu un pazemina Facebook reklāmas kampaņu efektivitāti. Tev ir jāņem vērā visus šos četrus iemeslus, ja vēlies iegūt pārliecinošus Facebook reklāmas rezultātus.

1. Nepareizu mērķu noteikšana vai to nenoteikšana

Kad Tu vēlies izveidot Facebook reklāmu, viena no pirmajām lietām, par ko jāatceras, ir kampaņas mērķis.

Katrai reklāmai ir jābūt mērķim/-iem, un Tev ir nepieciešams zināt, kādus KPI Tu vēlies sasniegt.

Daži visbiežāk izmantojamie mērķi:

  • noteiktais klikšķu un/vai konversiju skaits;
  • noteikta izmaksa par vienu konversiju (CPA);
  • sasniegtas auditorijas lielums un biežums (Reach un Frequency);
  • Facebook lapas sekotāju pieaugums.

 

Tā kā  Facebook nav izteikts pārdošanas kanāls (piemēram, kā Google), Tu noteikti izmantosi pārdošanas un nepārdošanas KPI kombināciju, lai vērtētu rezultātu.

Lai sekotu līdzi konversijām:

  1. Izveido Conversion Tracking [https://www.facebook.com/ads/manager/custom-conversions/conversion_list/?act=775512825810878&pid=p1], savā Facebook reklāmas kontā.
  2. Papildus tam noteikti marķē linku (to var izdarīt šeit – https://support.google.com/analytics/answer/1033867?hl=en), lai analizētu rezultātus Tavā Google Analytics kontā.
  3. Konversiju sasniegšanu (Conversions, Conversion Rate, Cost/Conversion) vērtē Facebook reklāmas kontā, nevis Google Analytics kontā (tas ir saistīts ar datu uzskaites specifiku abos rīkos).
  4. Google Analytics datus izmanto papildus/padziļinātas analīzes veikšanai.

 

Avots: imarketings.lv

Avots: imarketings.lv

 

Facebook ir lielisks veids, kā paaugstināt zīmola atpazīstamību. Tas jāņem vērā, nosakot pārdošanas mērķus. Facebook pārdošanas rezultāti var būt sliktāki, salīdzinājumā ar Google reklāmām un/vai SEO rezultātiem, bet tas nenozīmē, ka šis kanāls automātiski ir mazāk vērtīgs. Jāņem vērā, ka darbs ar zīmolu prasa ilgāku laiku, tāpēc, lai pilnvērtīgi novērtētu Facebook atdevi, rezervējiet reklāmas kampaņām ilgāku laika periodu. Zinot Facebook specifiku, nenospraudiet tikai un vienīgi pārdošanas mērķus (ja tā darīsiet, tad visdrīzāk pēc mēneša pārtrauksiet visas Facebook reklāmas aktivitātes). Vērtēšanai izmantojiet arī papildus rādītājus. Piemēram, vērtējiet, kā jūsu zīmolam mainās meklējumu apjoms Google meklētājā. Vai arī, kā pieaug direct trafika un konversiju apjomi.

Avots: imarketings.lv

Avots: imarketings.lv

 

2. Pārāk mazs reklāmas variāciju skaits vienas kampaņas laikā

Izveidot vienu reklāmas variāciju (reklāmas maketu) un domāt, ka viss ir izdarīts, ir iesācēja kļūda. Ja Tu izveido tikai vienu variāciju, tad varbūtība, ka nesasniegsi mērķi, pieaug.

Vienīgais veids, kā atrast tos 20% reklāmu, kas sniegs 80% no iecerētajiem rezultātiem, ir izveidot 3-5 variācijas vienai reklāmas grupai (ad set).

Vairākas reklāmas variācijas nepieciešamas, lai pārbaudītu dažādus mērķus, virsrakstus, attēlus un mērķauditorijas.

Avots: imarketings.lv

Avots: imarketings.lv

 

Vēl viens iemesls, kāpēc kampaņas laikā jāveido vairākas reklāmas variācijas, ir pārāk lielas Frequency iespējamība. Tas nozīmē, ka Tava reklāma var rādīties cilvēkiem pārāk bieži, kas noved pie pretēja efekta – reklāma kaitina, vai arī potenciālie klienti vairs uz to nereaģē.

Avots: imarketings.lv

Avots: imarketings.lv

 

3. Visu reklāmas variāciju ielikšana vienā reklāmas kopā

Ja Tu esi izveidojis vairākus reklāmas ziņojumus (Facebook reklāma), bet ielicis vienā reklāmas kopā (ad set), tad tas nebūs efektīvs risinājums. Reklāmu kopa ir viena no Facebook konta struktūras sastāvdaļām, kur Tu norādi budžetu, auditoriju un vari likt vairākus reklāmas ziņojumus. Bet ņem vērā – Facebook, visdrīzāk, uzsvērs tikai vienu reklāmu katrā kopā. Tādēļ ir svarīgi tās “turēt atdalītas”.

Ja Tu ievietosi 20 reklāmas vienā reklāmas kopā, lielākā daļa no tām netiks parādītas pietiekami daudz cilvēkiem, lai uzzinātu, vai tās strādā vai nē. Tādēļ mēģini nelikt visas reklāmas variācijas vienā reklāmas kopā. Ja tomēr tas ir izdarīts, tad seko līdzi, vai visas reklāmas saņem nepieciešamo klikšķu skaitu.

Ja kāda nesasniedz vismaz pāris simtus (jāsaņem vismaz 200-300 klikšķi, bet tas ir atkarīgs no situācijas un mērķa), tad, iespējams, tā nav pietiekami pārbaudīta un ir liekama atsevišķā reklāmas kopā.

Lai to paveiktu:

  1. noklikšķini uz tās, lai to paplašinātu;
  2. noklikšķini uz “izveidot līdzīgu reklāmu”;
  3. maini reklāmas kopu uz jaunu reklāmu kopu;
  4. iesniedz to.

4. Netiek pārbaudīta dažādu segmentu (lietotāju grupu) efektivitāte

Ir daudz veidu, kā sagriezt sīpolu. Tāpat ir ar reklāmām, proti, ir vairāk nekā viens veids, kā sasniegt savu mērķauditoriju.

Iesācēji mēdz izveidot vienu reklāmu ar visām interešu grupām tajā, un kopumā šāda reklāmas kampaņa var būt veiksmīga. Bet, jāatceras, ka vairāki segmenti (šajā piemērā – interešu grupas) var būt neefektīvi un/vai maz efektīvi. Ja Tu sadalīsi interešu grupas vairākās reklāmas kopās (ad set), varēsi atklāt, kura no segmentu kombinācijām nodrošina vislabāko rezultātu, un izmantot šos analīzes datus, lai pilnveidotu turpmāko komunikāciju.

Facebook piedāvā ļoti plašas segmentācijas iespējas. Veic savas Facebook lapas sekotāju analīzi, kā arī Google Analytics Audience datu analīzi. Izmanto šo informāciju, lai veidotu segmentus.

Tālāk ir parādīta viena no daudzām segmentācijas iespējām, ko piedāvā Facebook:

Avots: imarketings.lv

Avots: imarketings.lv

 

Tālāk atradīsi dažus vienkāršu piemērus, kā varat segmentēt lietotājus:

  • topošās māmiņas;
  • Apple lietotāji;
  • Tavas mājaslapas apmeklētāji, kuri ir ieinteresēti kādā no produktiem;
  • līdzīgi lietotāji tiem, kuri tikko iegādājās jūsu produktu.