5 padomi, kā optimizēt interneta veikala grozu

test

Viss labākais jau ir izdomāts, atliek to tikai atrast. Apskatīju pāris respektablus blogus un paķēru, to kas šķita jēdzīgs. Raksts tapis, analizējot 3 dažādus resursus.  Visam pa vidu atradīsi arī interesantus faktus, kurus uzgāju meklēšanas procesā, piemēram:

“Kā mēs sakām: visi klienti nav vienlīdzīgi. Mūsu veikalā jaunie klienti atstāj vidēji 24.50 USD, kamēr pastāvīgie pircēji – vidēji 52,50 USD” /McKinsey/

Padomi groza optimizācijai:

 

1. Cieni savu pircēju, pastāsti par ieguvumiem un novērs viņa bažas!

Fakts: 89% pircēju pēc saskaršanās ar vāju klientu servisu pārtrauc iepirkšanās procesu.

Zappos ir lielisks piemērs, kad runa ir par klientu servisu. Viņu mājas lapa mudina veikala apmeklētājus runāt ar darbiniekiem (kuri iziet 7 nedēļu apmācības). Lapas augšgalā redzama iespēja Live chat un klientu apkalpošanas telefona numurs. Pie tam, nospiežot “Help”,  Tev tiks piedāvāti 5 veidi, kā sazināties ar Zappos!

zappos.com

Avots: Zappos.com

Ivara komentārs: Gribu redzēt, kas tik īpašs ir šajā Zappos. Jāsaka, ka iepirkumu grozā atradu ne vienu vien argumentu, kāpēc uzticēties un iepirkties Zaposs:

Avots: Zappos.com

Avots: Zappos.com

 

 2. Sniedz iespēju reģistrēties PĒC pirkuma veikšanas.

Nav nekā kaitinošāka kā pirms pirkuma veikšanas ieraudzīt uzrakstu “reģistrējies, lai veiktu pirkumu”. Prakse un citu uzņēmumu pieredze rāda, ka, aizvācot šo iespēju var piedzīvot pat 300 miljonu USD pieaugumu!

Arī nu jau leģendārais Amazon savu grozu ir optimizējis līdz izcilībai. Grozs parāda pievienotās preces aprakstu/detaļas, kreditēšanas iespējas, bezmaksas piegādi, “Protection plan” un preces aksesuārus VIENĀ lapā.

Amazon.com usability

Avots: Amazon.com

 “Jo mazāk šķēršļu i-veikala lietošanas procesā radi savam klientam, jo augstāka ir konversija.”  /Sherice Jacob, Kissmetrics/

 

3. Pasūtījuma noformēšanas solī un grozā noņem navigāciju.

Šāds solis VeggieTales veikalam ļāva palielināt ienākumus no apmeklētāja par 14%!

Sample of ecommerce a/b test from Veggietales

VeggieTales ir animēts bērnu seriāls, kurš ASV ir ļoti populārs. Kopā ar Blue Acorn viņi veica testu sēriju par viņu e-komercijas veikalu, kas palielināja kopējos i-veikala ienākumus par par 38%. Iepazīsties un uzzini vairāk par pētījumu -> šeit.

Padoms: nedod pircējam pārāk lielu izvēles/rīcības brīvību! Jo īpaši checkout procesā. Atcerieties, ka checkout infrastruktūras mērķis ir veikts pirkums!

 

4. Jo vieglāk lietotājs uztver dizainu, jo lielāka peļņa!

Soccerloco ir futbola sporta preču pārdevējs. Interneta veikala redizaina procesā viņi apvienojās ar aģentūru Digital Operative un kopīgiem spēkiem izvirzīja vairākas hipotēzes, kuru mērķis bija uzlabot lietojamību un konversijas rādītājus. Viena no šīm hipotēzēm bija par un ap pasūtījuma noformēšanas procesu – viņi testēja vairākas pirkumu groza dizaina versijas, mainot to, kā izskatās pogas.

ecommerce ab test radio buttons

Izrādījās, ka zilās pogas bija veiksmīgāks risinājums. Protams, viņi izvēlējās palikt pie šī dizainiskā risinājuma, un tas beigu beigās noveda pie ienākumu pieauguma par 26%! Vairāk par viņu pieredzi -> šeit.

 

5. Iekļauj checkoutā svarīgākos linkus

Ietver info par privātuma politiku, piegādi, BUJ un atgriešanas politiku. Apsver iespēju notestēt un iekļaut šajā solī arī live čatu (ja nu klientam rodas jautājumi par pirkumu?).Ivars komentārs: Tikai nesabojājiet live čatu, pārveidojot to par uzbāzīgu, dziedošu pop-up katrā veikala sadaļā. Ja izvēlaties info par privātumu, noteikumiem, preču atgriešanu izvietot kā linkus, lietojiet pop-up. Tādejādi lietotājs neaizies prom no groza.Fakts: 31% pircēju no US un UK apgalvo, ka, visticamāk, veiktu pirkumu pēc live čata izmantošanas. 83% no 5 tūkstošiem respondentu ir atzinuši, ka iepirkšanās procesā ir nepieciešama dažāda veida palīdzība. 31% respondentu palīdzība bija nepieciešama uzreiz, bet 40% – 5 minūšu laikā!”

 

Citi padomi

  • Novieto checkout pogas gan lapas augšpusē, gan apakšā – jo mazāk laika apmeklētājam nepieciešams, lai atrastu vēlamo lietu, jo ātrāk viņš veiks vēlamo darbību.
  • Parādi lietotājiem pasūtījuma noformēšanas soļus vizuāli. Pietiekami daudz pētījumu pierāda, ka, jo mazāk klikšķu jāveic līdz pirkumam, jo augstāka būs konversija. Ņemot vērā faktu, ka visu vēlamo info jūs vienā ekrāna atvērumā klientam nepaprasīsiet – sadaliet to pa etapiem. Etapus vizualizējiet, lai pircējs zinātu, cik tālu viņš ir nonācis.

Screen Shot 2015-10-23 at 09.36.12

 

  • Ietver maksājuma karšu logotipus un drošības zīmogus – pircējam ir jāzina, ka šis interneta veikals ir droša vide pirkumiem.

Screen Shot 2015-10-23 at 09.38.51

Veiksmīgu optimizēšanu!
Raksts atspoguļo nozares ekspertu labās prakses piemērus un tā saturs ir tikai informatīvs. Pat vienas nozares ietvaros ikviens uzņēmums ir unikāls, tāpēc par to, vai šie padomi būs lietderīgi tieši Tavam uzņēmumam, var pārliecināties, tikai veicot testēšanu.