Facebook reklāmas noslēpumi! 5 praktiski padomi, kā optimizēt izmaksas!

padmoi

Pieņemu, ka esat jau iepazinies ar Facebook reklāmas rīku un ik pa laikam to lietojat. Atklāšu dažus padomus, kuri palīdzēs labāk definēt mērķauditoriju un saprast, vai auditorija nes vēlamos efektu – “Like”, pārdošanas u.t.t. Jo gudrāk konkrētā reklāma būs veidota, jo zemākas būs tās izmaksas (attiecībā pret vēlamo mērķi)!
 

1. Segmentējiet auditorijas pēc ierīcēm

Veidojot reklāmu, nodaliet mobilās ierīces no desktop ierīcēm. Praksē ir vērojams, ka mobilā reklāma izmaksā lētāk nekā galda datora (desktop) reklāma. Ja reklāmas mērķis ir mājas lapas apmeklētāji, tad atklāts paliek jautājumus – vai cilvēki pirks/sazināsies ar Jums, lietojot lapas mobilo versiju? Ar to es domāju – mobilais apmeklētājs ir lētāks, bet vai desktop nav efektīvāks? Pievērsiet uzmanību cenas atšķirībai attēlā (Desktop/Mobile):

Screen Shot 2016-03-23 at 07.42.00

Katrs gadījums var būt savādāks, tomēr, veidojot reklāmas, iesākumā nodaliet ierīces un analizējiet rezultātus.
 

2. Segmentējiet auditorijas pēc demogrāfiskām grupām – vīrieši/sievietes/vecums

Ja Jūsu ideālais klients ir sieviete vecumā no 30-35 gadiem, tad iesakām veidot tieši šādu auditoriju. Kā redzat piemērā, Facebook pats (atkarībā no kampaņas mērķa) izvēlas tās auditorijas, kurām biežāk rāda reklāmu. Tas atkarīgs no vairākiem faktoriem – auditorijas interese par reklāmu/iesaiste-klikšķi/auditorijas absolūtais daudzums u.c.

Screen Shot 2016-03-23 at 07.47.11

Šajā gadījumā kā auditorija tika atlasītas sievietes vecumā no 25-65+, lai izanalizētu, kā dažādās vecuma auditorijas reaģē uz reklāmu. Rezultātā, absolūtais vairākums tika parādīts 25-34 gadīgām sievietēm. Secinājums ir vienkāršs – neceriet, ka, iestatot plašu auditoriju, to redzēs maciņa turētājs (kurš bieži vien ir krietni pāri 30).  :)
 

3. Lieto savu klientu vai citu e-pastu listi, lai reklamētos

Facebook reklāmas piedāvā iespēju izmantot e-pastu sarakstu, lai tieši šiem cilvēkiem rādītu reklāmu. Jūs varat izmantot klientu e-pastus, jaunumu saņēmējus vai izveidot sev vēlamo personu sarakstu. Tas ļauj uzrunāt savu klientu atkal un atkal. Ieejiet Ads Manager -> Tools -> Create Audience un Custom audience.

facebook-reklama

 

Tālāk izvēlieties e-pastu iespēju un veidus, kā plānojat pieviento e-pastus.

Izmantojot šo iespēju, Jūs netērējat lieki naudu uz plašām auditorijām, bet runāja ar tiem, kuri jau ir pirkuši no jums.
 

4. Analizējiet, analizēt un analizējiet

Visefektīvāk kampaņu izmaksas iespējams optimizēt, strādājot ar rezultātiem un analīzi, jo katrs gadījums/nozare/auditorijas/produkti ir savādāki un nav zelta receptes, kura strādā vienmēr. Ads Manager piedāvā fantastiskus pārskatus par reklāmu atdevi. Mazs noslēpums, ko varu atklāt – izvēlaties Performance->Customize Columms. Ieslēdziet maksimāli daudz lielumu, kurus parādīt un saglabājiet. Tas ļaus uzzināt daudz plašāku informāciju kā sākuma iestatījumos. Esiet rūpīgs, uzmanīgs un skeptisks – tie labākie ieroči pret nepareizu datu interpretāciju.

Screen Shot 2016-03-23 at 08.38.14Screen Shot 2016-03-23 at 08.38.17
 

5. Uzstādiet Facebook Pixel un atklājiet fantastiskas retargetinga un reklāmas iespējas

Pixels ir kods, ko jūsu programmētājas ievietos web lapā. Iekš Facebook tas ir paslēpies šeit:

Screen Shot 2016-03-25 at 07.20.25

Facebook Pixel ļaus veikt dažas fantastiskas lietas!

1.Jūsu web lapas apmeklētājiem Facebook’ā rādīs reklāmu. Jā, tās ir tās pielīpošās reklāmas, kuras  atkal un atkal atgādina par pakalpojumiem un produktiem no lapām, kuras nesen esat apmeklējis. Tādejādi varat ietaupīt reklāmas budžetu, rādot reklāmu tiem, kuri kaut kādā veidā nonāca Jūsu web lapā.

2. Izveidot Look a like auditoriju. Facebook izveido līdzīgu auditoriju balstītu uz Jūsu esošajiem lapas faniem, tādejādi jums ir lieliskas iespējas uzrunāt jaunus cilvēkus, kuri ir līdzīgi jau esošajiem lapas faniem. Ieguvums – nav jāmeklē pareizās auditorijas, bet izveidojiet balstītu uz saviem faniem.

3. Mērīt reklāmu atdevi web lapā un i-veikalā – vai prece pievienota grozam, vai apmeklētājs reģistrējās, vai lejupielādēja kādu failu, pieteicās e-pastu listē utt. Tādejādi varēsiet sekot reklāmu atdevei un nebūs jāizmanto Google Analytics!

Par Pixel iespējām var stāstīt vēl daudz un dikti. Ja šo nelietojat, tad noteikti ir vērts sākt. Uzeiz jāsaka, ka, visticamāk, vajadzēs palīdzību no web lapas programmētāja.
 

Veiksmīgu optimizāciju un dalaties ar šo Facebook! Paldies!