23 veiksmīga un pelnoša interneta veikala izveides noslēpumi!

stratcom-blog

Mums visiem ir vēlme sasniegt rezultātu ātri un viegli ar interneta veikala izveides palīdzību, kas arī ir šī raksta mērķis. Paskaidrošu, kas lācītim vēderā, lai Jūs, dārgie lasītāji, varētu novērtēt savu situāciju un nonākt pie vērtīgām idejām sava interneta veikala izveidei. Padomos būšu tehnisks, jo tehniskos uzlabojumus ir daudzkārt vieglāk ieviest par konceptuālām biznesa izmaiņām.

1. Lieliska un atmiņā paliekoša pirmā lapa

Pirmais iespaids nereti mēdz būt noteicošais, tādēļ sava interneta veikala izveides laikā pievērsiet uzmanību detaļām, nepilnībām, attēliem un baneriem, kurus izvēlaties sākumlapā. Apmeklētājs Jūs salīdzina ar citiem konkurentiem. Ja produkti ir daudz maz līdzīgi, tad izvēle kritīs uz to interneta veikalu, kurš emocionāli liksies pieņemamāks un simpātiskāks. Te ir daži piemēri, kur varat apskatīt laba pirmā iespaida piemērus, lai veiksmīgi veiktu interneta veikala izveidi.

(Spied uz attēla, lai apskatītu tuvāk)

interneta veikala izveide, Prestashop, magento
interneta veikala izveide, Prestashop, magento

2. Funkcionāla un pārskatāma navigācija

Navigācija jeb tautā sauktais “meņucis” šodien ir svarīgāks kā nekad. Veiksmīga menu uzdevums ir ar vienu klikšķi nogādāt līdz meklētājiem produktiem. Jā – ar vienu klikšķi. Apmeklētājs velta noteiktu laiku produktu meklēšanai. Ja produkts netiek atrasts ātri, tad apmeklētājs jūtas neapmierināts un nelaimīgs. Nelaimīgi apmeklētāji reti pērk preces no interneta veikaliem, kuri šīs neērtības sagādā.

Ievērojiet, kā Argos izvietojis savus neskaitāmos produktus.
argos.co.uk

3. Produktu attēli, gif, video, paplašinātā realitāte

Produktu attēli ir novecojusi lieta. Mazākais, ko varat darīt lieliska interneta veikala izveidei, ir ievietot vairākus, labas kvalitātes attēlus ar iespēju pietuvināt. Produkta attēlam ir jāsimulē prece realitātē, un interneta veikala apmeklētājam jābūt sajūtai, ka prece tiek apskatīta dzīvē. Produkta attēla vietā var būt 360 grādu attēls, video, kā produkts lietots, gif vai pat paplašinātā realitāte. Šis sniegs milzīgu priekšrocību attiecībā pret konkurentiem.

bellroy.com
interneta veikala izveide, Prestashop, magento

interneta veikala izveide, Prestashop, magento

4. Jautā saviem klientiem

Interneta veikala izveides laikā, ieteiktu Jums izmantot anketēšanu, online aptaujas vai vienkārši pastāvīgo klientu apzvanīšanu, lai izrunātos par to, kas viņiem patīk un nepatīk Jūsu veikalā. Ar Hotjar aptaujas rīku uzdodiet jautājumu: “Kā varam uzlabot šī produkta atvērumu?” vai “Vai atradāt šodien meklēto?”. Ieklausoties un saprotot savu klientu vajadzības, tas ļaus jums veiksmīgi veikt interneta veikala izveidi un būtiski audzēt klientu skaitu, atkārtotos pirkumus un pārdošanas rādītājus. Klausīšanas ir viens no veidiem, kā būtiski varat uzlabot savu pārdošanu ar konversijas optimizāciju.

5. Preču eksports uz globālajiem interneta veikaliem, kā E-bay un Amazon

Lai sekmētu interneta veikala izveides procesu, meklējiet jaunas iespējas un tirgus, pārdodot savus produktus. Arvien vairāk dzirdam veiksmes stāstus no vietējiem veikaliem, kuri savu produktu veiksmīgi pārdod E-bay, Amazon un citos starptautiskos milžos.

6. Unikālais piedāvājums (value offer)

Izcelieties no saviem konkurentiem un piedāvājiet ko vērtīgu un unikālu. Protams, šo ir grūti izdomāt un realizēt. Iespējams līdz īstajam piedāvājumam paies gadi, bet, ja atradīsiet to, tad tas palīdzēt vairot uzticību un izcelt jūs uz konkurentu fona.

interneta veikala izveide, Prestashop, magento

interneta veikala izveide, Prestashop, magento

 

7. Uzticamības elementi

Uzticamības elementi ir dažādi, piemēram, sociālie uzticības elementi, kā atsauksmes, like, komentāri. Cilvēki tiem uzticas, jo redz, ka daudz cilvēku šo lieto. Sava interneta veikala izveides laikā ietiktu padomāt par sociālajiem tīkliem savam produktam. Kā līderus varat apskatīt Amazon, tomēr, labākais, ko esmu redzējis, ir Dollarshaveclub.

interneta veikala izveide, Prestashop, magento

Interneta veikala izveides procesā izmantojiet uzticamības veicinošus elementus, jo īpaši grozā. Ievietojiet drošības sertifikāta (ssl) ikonu, informāciju par pārskaitījumu drošību un datu aizsardzību. Pircējam ir jājūtas 100% droši, iepērkoties jūsu veikalā. Piemērs, kā izklāstīt savu drošības līmeni:

interneta veikala izveide, Prestashop, magento

8. Maksimāli īsa reģistrācija un grozs, un vēl bezmakas dāvana 🙂

Jautājiet tikai pašu nepieciešamāko informāciju. Pašu nepieciešamāko. Jo vairāk klientam jādara, jo vairāk samazinās veiksmīgie darījumi. Lietojiet viesa iepirkšanos – bez obligātās reģistrācijas. Ja reģistrācija ir nepieciešama, sēdiet ar programmētājiem pie interneta veikala izveides un samaziniet reģistrācijai nepieciešamo lauku skaitu.

Lielisks groza piemērs no Hardgraft
interneta veikala izveide, Prestashop, magento

9. Produkta demonstrācija

Daudz nerunāšu, vienkārši apskati:

Bellroy sākumlapas demonstrācija

Hunter zābaku demonstrācija

10. Produktu apraksti un nosaukumi

Produktu nosaukumi ir svarīgi! Veidojiet tos, izceļot produkta stiprās puses gan nosaukumā, gan aprakstā. Piemērs: “Vīriešu krekls” vietā “Augstākās kvalitātes kokvilnas vīriešu krekls ikdienas lietošanai”. Ja pat prece ir tāda pati kā konkurentiem un jums ir augstāka cena – atrodiet veidu, kā ejošākajiem produktiem izveidot kvalitatīvus aprakstus pat, ja jums ir specifiski produkti un “visi zina” to labās īpašības. Tas tā nav – jūsu preci var pirkt nezinātāji lielā daudzumā, piemēram, mammas futbola inventāru saviem bērniem. Padomājiet par to, kad veicat interneta veikala izveidi.

11. Piegāde asap un visur

Jaunais termiņš binzesā ir ASAP, kas saīsinājumā nozīmē – pēc iespējas ātrāk. Jo vairāk piegādes izvēļu klientam, jo labāk. Latvijas pasts, pakomāti, kurjers, saņemšana veikalā, Paku bode utt. Jo vairāk, jo labāk. Sava interneta veikala izveides laikā iekļaujiet iespēju preci piegādāt ar ātro sūtīšanu par dārgāku cenu. Klienti to ilgtermiņā ļoti novērtēs.

interneta veikala izveide, Prestashop, magento

 

12. Plašas apmaksas iespējas

Tāpat kā ar piegādi interneta veikalam jāsniedz plašas apmaksas iespējas. Banku kartes, kā Mastercard, Visa, Paypal, e-nauda, maksāt uz vietas vai ar rēķinu. Klienti novērtēs, ja ieviesīsiet interneta veikala izveides laikā šādas opcijas. Nesenā sarunā ar klientiem prezentēju viņa gada darījumu kopsummu, klienta grāmatvedība savukārt uzrādīja 2x!!! mazāku summu. Izrādās, ka klienti veikuši groza pirkuma procesu, bet nav apmaksājuši nosūtītos rēķinus (jo uzņēmums nepiedāvāja maksājumus ar bankas kartēm). Tātad puse no visiem pircējiem nesamaksāja par preci, kaut arī jau bija piekrituši pirkumam.

13. Mobile first

Mobilais dizains ir prioritāte. Jo dārgāka prece, jo vairāk pircējs pēta un analizē. Analizē viņš, braucot sabiedriskajā transportā, guļot pēc nogurdinošas dienas savā dīvānā, ejot uz darbu vai sēžot uz poda. Laiks – deficīta prece, kuru taupīt palīdz mobilā ierīce – tādēļ pielāgojaties mobilajām ierīcēm interneta veikala izveides procesa laikā.

14. SEO apmeklētāju plūsma

Manā Google Analytics kontā ir kādi trīsdesmit dažādu klientu profili. Apskatot to pārdošanas atskaites, absolūts pārdošanu līderis ir apmeklētājs, kurš ienācis no Google. Lieta tāda, ka dabiskie meklēšanas rezultāti rada lielāku uzticamību nekā citi jauno klientu piesaistes avoti, tādēļ atrodiet labu SEO pakalpojumu sniedzēju – tā ir liela daļa no panākumiem. Starp citu, jo labāk izveidots būs produkta saturs un atvērums, jo labākās ir jūsu iespējas ierindoties Google meklētāja augšgalā.

Pārbaudiet, vai Jūsu veikala SEO ar šiem bezmaksas rīkiem!

15. Pārdošanas atskaites dati

Te nepieciešams Google Analytics speciālists, kurš jums sagatavos un noregulēs pārdošanas atskaites, lai Jūs iegūtu pilnu informāciju par ienesīgākajiem reklāmu kanāliem un varētu to iekļaut sava interneta veikala izveidē. Svarīgi ir apzināties, ka reklāmas kanāli mijiedarbojas savā starpā un viens otram piespēlē klientus. Piemēram, FB reklāma rada pirmo interesi par jūsu veikalu, un klients apmeklē to. Pēc kādā brīža klients jau izmanto Google, lai atrastu jūsu veikalu. Pēc nedēļas jau klients ir nobriedis iegādāties preci un jūsu interneta veikalu atver, rakstot tā domēna adresi, un pērk preci. Tātad viss sākās ar FB, kurš piespēlēja klientu. Šo ceļu var izmērīt ar Gogole Analyics, un jums tas ir jāzina.

16. Esošo klientu atkal-uzrunāšana

Ja klients veicis pirkumu no Jums, tad pastāv daudz lielāka iespēja, ka viņš to atkārtos, ja gūs pozitīvu pieredzi, ko jūs varat panākt ar labu interneta veikala izveidi. Veidojiet Facebook remārketinga vai e-pasta kampaņas, kuras iesaka jau citus produktus par līdzīgām summām. Ja jūsu klientu apjoms ir liels un grūti to manuāli segmentēt, izmantojiet automatizācijas iespējas, kur var automātiski izveidot reklāmas kampaņas ar iesakāmajiem produktiem.

17. Maksimāli plaša informācija par produktu

Snieziet maksimāli plašu informāciju. Kā jau iepriekš minēju, jo dārgāka prece, jo vairāk pircējs analizē – interneta veikala izveidē iekļaujiet klientiem instrukcijas, katalogus, video, izveidojiet produktu labo īpašību ikonas, kā “ūdensizturīgs” vai “ražots ES”.

Te būs avots idejām ao.com

18. “Paldies par pirkumu” ekrāns

Ja klients ir iegādājies preci, tas nozīmē, ka viņš ir “karsts” un pastāv liela iespēja, ka ir gatavs pirkt vēl. Atcerieties sevi vai paziņas izpārdošanu laikā, kad cilvēku pārņem pirkšana, tas pats notiek interneta veikalā. Kad pirkums veikts piedāvājiet arī citus produktus.

19. Piepārdošana grozā (upsale)

Upsale strādā – vai piedāvājat saistītās preces vai jau grozā preces atribūtus – tas strādā! Ja sapratīsiet, kas klientam ir vajadzīgs saistībā ar šo preci, – pārdošanas notiks. Kā labāko piepārdošanas pieredzi atceros brīdi, kad man steidzami bija nepieciešamas vizītkartes. Izvēlējos Vistaprint.com. Tas tik bija upsale. Izcili. Es izveidoju savu vizītkarti, un man piedāvāja krūzītes, kreklus, cepures, pildspalvas, līmlapiņas ar manu logo, un tas šķita īstajā brīdī un vietā. Man piedāvāja ļoti pielāgotu produktu. Šis noteikti ir piemērs, no kā smelties idejas sava interneta veikala izveidei upsale grozam.

20. Online čats

Lai kā man nepatiktu iznirstošie online čati, no klientiem un arī dažādiem pētījumiem esmu pārliecinājies par to pozitīvo ietekmi. Veicot interneta veikala izveidi, lietojiet čatu neuzbāzīgi un īstajā vietā – tur, kur klientam var būt jautājumi vai problēmas. Piemēram, lietojiet čatu tikai grozā, gadījumā, ja pircējam ir kādi jautājumi vai neskaidrības.

21. Preču izsekošana

Cik forša sajūta pārņem, kad saņemu īsziņu, ka prece ir izsūtīta vai jau manā pastkastē. Tas ir lielisks serviss, ko novērtēju. Veicot interneta veikala izveidi, sniedziet saviem klientiem precīzu un ātru informāciju par pasūtījumu, tā statusu un atrašanās vietu. Šī ir vēl viena lieta, ko klienti ilgtermiņā novērtēs. Ievērojiet, kā ao.com čats parādās vienīgi grozā:
interneta veikala izveide, Prestashop, magento

22. Breadcrumb navigācija

Lietotāji mēdz apmaldīties veikalā, tādēļ veiciet interneta veikala izveidi tā, lai palīdzētu tiem orientēties, izmantojiet ērtus navigācijas linkus.

23. Meklēšana ar automātiskajiem ieteikumiem

Esat redzējuši Amazon? Izcils piemērs. Meklētājam, pirmkārt, ir jāstrādā ātri un precīzi – testējiet to personīgi. Ja tas automātiski piedāvā rezultātus un citas ekstras, jo labāk!

www.amazon.com