3 Facebook auditorijas ar augstu peļņas potenciālu

fb_meistariba

Es atceros, ka tas bija ļoti grūti. Un tas joprojām ir… Atrast to perfekto Facebook auditoriju, kurai reklamēties. To auditoriju, kura ne tikai klikšķinās un spiedīs Like & Share uz mūsu reklāmas un satura, bet arī reāli pirks.

Bieži vien reklāmdevējiem sanāk nošaut greizi un izsviest naudu vējā, rādot reklāmu nepareizajiem cilvēkiem. Jo pat, ja tavs produkts ir lielisks un tev ir perfekti nostrādāts Sales Page un viss pārējais, bet tu rādi savu reklāmu nepareizajiem cilvēkiem, rezultāts būs bēdīgs un diezgan dārgs.

Taču šis raksts ir radīts, lai tava galva (un maks) nesāpētu. Raksts nav īss, un, ja tu meklē ātri patērējamu, nekonkrētu un bezvērtīgu saturu, tad droši ver ciet šo lapu.

Pēc raksta izlasīšanas tu uzzināsi par 3 Facebook Lookalike auditorijām, kurām ir visaugstākais peļņas potenciāls. Taču tas nebūt nebūs viss. Tu zināsi, kā praktiski ieviest šīs auditoriajas sava uzņēmuma Facebook reklāmas kampaņās.

Izklausās vērtīgi, ne? Turpini lasīt.

1. Kas ir Facebook Lookalike auditorijas?

Vienkāršiem vārdiem runājot, Lookalike auditorija ir cilvēku grupa, kurai Facebook izpratnē piemīt līdzīgi parametri kā citai cilvēku grupai.

Piemēram, ja tev ir auditorija ar cilvēkiem, kas ir izlasījuši tavu bloga rakstu, atstājuši savu e-pasta adresi vai veikuši pirkumu, tad Facebook spēj izveidot Lookalike auditoriju, kas ir līdzīga vai IZSKATĀS PĒC (Lookalike) šīs auditorijas.

Katrs uzņēmums taču gribētu reklamēties cilvēkiem, kas IZSKATĀS PĒC viņu klienta, ne tā?

Tātad, ja tu spēj reklamēties cilvēkiem, kas ir līdzīgi taviem jau esošajiem klientiem, ir daudz augstāka iespējamība, ka viņi pirks tavu produktu vai pakalpojumu.

Pareizi veidotām Lookalike auditorijām ir vislielākā atbilstība, augstākais ROI un zemākās reklāmas izmaksas.

Taču, kuras no Lookalike auditorijām ir ar visaugstāko peļņas potenciālu?

2. Mājas lapas apmeklētāju Lookalike (pēdējās 90 dienās)

Šī auditorija ietver cilvēkus, kas ir līdzīgi cilvēkiem, kas pēdējās 90 dienās ir apmeklējuši tavu mājas lapu.

Svarīgi ir paturēt prātā, ka šī auditorija ir salīdzinoši plaša un, parasti, visiem mājas lapas apmeklētājiem nav spēcīgs komerciāls nolūks.

Tie ir cilvēki, kas vienkārši ir apmeklējuši tavu mājas lapu un lielākā daļa no viņiem nemaz nav tavi klienti.

1. Kā izveidot šo auditoriju?

  • Dodies uz savu Auditoriju sadaļu savā Business Manager kontā

 

Avots: meistariba.lv

Avots: meistariba.lv

 

  • Izvēlies Create Audience > Custom Audience > Website Traffic uz izveidojam auditoriju no mājas lapas apmeklētājiem pēdējās 90 dienās.
Avots: meistariba.lv

Avots: meistariba.lv

 

  • Dodamies atpakaļ uz Audiences sadaļu, izvēlamies Create Audience > Lookalike Audience un izveidojam Lookalike auditoriju no mūsu izveidotās Mājas lapas apmeklētāju auditorijas. Latvijas tirgum iesakām izvēlēies atbilstību 5 – 10 % robežās (1 – vislielākā līdzība ar Source auditoriju, 10 – vismazākā), starptautiskos tirgos 500k – 2kk (atkarīgs no situācijas).
Avots: meistariba.lv

Avots: meistariba.lv

 

2. Ko darīt tālāk?

  • Tagad šo auditoriju izmantojam, veidojot nākamās reklāmas kampaņas.
Avots: meistariba.lv

Avots: meistariba.lv

 

3. E-pastu listes Lookalike auditorija

Ja tavs uzņēmums vēl nestrādā, lai vāktu cilvēku e-pastu adreses, tad tam ir jāķeras klāt jau tūlīt. Šobrīd, kad tu lasi šo teikumu, tev, iespējams, prātā ir domas, ka “e-pastu mārketings nav priekš manis”…

…vai “neviens taču nelasa tos e-pastus”…

…vai “es netaisos spamot savus klientus”…

…vai “manam uzņēmumam šis nav atbilstoši”.

Ar šādu domāšanu digitālajā laikmetā būs grūti. Noteikti nebūs neiespējami, bet grūti gan, jo tiek laistas garām vairākas nozīmīgas iespējas.

Iespējas ir daudz plašākas, kā vienkārši sūtīt cilvēkiem e-pastus, lai pārdotu savu produktu (apstrādātu ar saturu, sildītu līdus u.t.t.)

Šobrīd reklāmas platformas, piemēram, Google un Facebook ļauj izdarīt 2 būtiskas lietas:

  • sasniegt šos cilvēkus ārpus e-pasta
  • atrast šiem cilvēkiem līdzīgus cilvēkus

 

Piemēram, ja tev pieder autoserviss un tu esi savācis savu klientu e-pastu adreses, tad tu vari tās augšupielādēt Facebook platformā. Ja e-pasts, ko cilvēks tev ir atstājis sakrīt ar to, ko viņš izmanto, lai ielogotos Facebook platformā – mazā uzvara! Tagad tu vari sasniegt šo cilvēku ar reklāmas palīdzību.

Tas tev dos 2 lieliskas iespējas:

  • Reklamēt esošajiem klientiem atbilstošu piedāvājumu, piemēram, tuvojas ziema, būs jāmaina vasaras riepas uz ziemas riepām. Autoservisa klientiem tas būs īstais ziņojums īstajā laikā.
  • Izveidot Lookalike auditoriju no tava e-pastu saraksta. Tātad, ja tu augšupielādē sava autoservisa klientu e-pastu sarakstu, Facebook atradīs citus cilvēkus, kas nav tavi klienti, bet kam ir līdzīgas intereses, demogrāfija un uzvedība kā taviem jau esošajiem klientiem.

 

Tavs ieguvums? Potenciāli daudz lielāka iespējamība, ka arī šiem cilvēkiem interesēs tava reklāma. Pie augstas atbilstības, ir augsts ROI un zemas izmaksas piesaistot klientu.

1. Kā to izveidot?

  • Dodies uz savu Auditoriju sadaļu Facebook Ads menedžerī.
Avots: meistariba.lv

Avots: meistariba.lv

 

  • Izvēlies Create Audience > Custom Audience > Customer File > Choose File or Copy & Paste Data un augšupielādē failu (.CSV vai .TXT formāts), pēc tam – iekopē savu e-pastu sarakstu. P.S. Augstākai atbilstībai, pievieno klientu vārdus, uzvārdus, dzimšanas datus (ja ir pieejama šāda informācija)
Avots: meistariba.lv

Avots: meistariba.lv

 

  • Visbeidzot, izveido klientu e-pastu saraksta Lookalike Auditoriju – Create Audience > Lookalike Audience.
Avots: meistariba.lv

Avots: meistariba.lv

 

Un tagad arī šo auditoriju tu vari izmantot, lai mērķētu savas reklāmas kampaņas cilvēkiem, kas ir līdzīgi taviem jau esošajiem klientiem.

4. Konversiju notikuma (Event) jeb Purchase Lookalike auditorija

Tagad laiks smagsvaram. Konversiju notikuma (Pirkums) auditorija ir viena no visspēcīgākajām (lasi – visaugstākais peļņas potenciāls), jo ietver cilvēkus, kas ir līdzīgi tiem, kas no tevis ir pirkuši tavu produktu vai pakalpojumu.

1. Kā izveidot šo auditoriju?

  • Pirmkārt, tev ir nepieciešams mājas lapā uzstādīt pirkuma konversiju notikuma (Purchase event) skriptu, kas piefiksēs to, ka ir noticis pirkums, un aizsūtīs pircēja datus (demogrāfija, intereses, uzvedība internetā) un summu uz tavu Facebook kontu. Konversiju notikuma skripts izskatās aptuveni šādi:
Avots: meistariba.lv

Avots: meistariba.lv

 

Šāds skripts tev ir jāievieto savā “paldies lapā”, vai uz pogas, kas ietver pirkuma veikšanu (to var izdarīt sazinoties ar savu IT speciālistu, vai caur Google Tag Manager).

Par to, kā to izdarīt, vari izlasīt mūsu rakstā par Facebook konversiju izsekošanu un Purchase pikseļa uzstādīšanu.

2. Ko darīt tālāk, kad esi uzstādījis šo konversiju notikuma skriptu?

  • Dodies uz Create Audience > Custom Audience > Website Traffic. Izveido Events auditoriju norādot Purchase notikumu (ja esi uzstādijis, vari norādīt arī konkrēta pirkuma parametru, piemēram, autoservisa gadījumā – “riepas”).
Avots: meistariba.lv

Avots: meistariba.lv

 

3. Nākamais solis?

  • Tieši tā, tu jau to zini – izveido savu konversiju notikuma Lookalike Auditoriju – Create Audience > Lookalike Audience.

 

Nākamais loģiskais solis? Izmanto šīs auditorijas savā Facebook reklāmas stratēģijā.

Veidojot šīs auditorijas mēs spējam ne tikai samazināt savas reklāmas izmaksas, bet arī sasniegt atbilstošāku mērķauditoriju. Facebook spēj mūsu vietā atrast cilvēkus ar visaugstāko konversijas potenciālu.