5 rupjas Facebook mārketinga kļūdas

like-raksts

Man tev tas nebūtu jāstāsta… Bet es to tāpat darīšu. Man ir tā privilēģija ik mēnesi ieguldīt ~60’000 $ Facebook reklāmās. Aptuveni tik pat, cik maksā 2016.gada BMW X6. Reizēm man pašam ir grūti aptvert to datu apjomu, ar ko ikdienā strādāju, taču varu būt pateicīgs par to, ko esmu atklājis un sapratis, strādājot ar šiem datiem un veicot neskaitāmus A/B testus.

Interesantākais ir tas, ka katru dienu, šļūcot pa Facebook Newsfeedu, ir iespējams pamanīt daudz un dažādas kļūdas un nepilnības reklāmdevēju darbā. Protams, ir arī labs reklāmas saturs un izcili piemēri, taču ir iespējams pamanīt ne vienu vien rupju kļūdu, kas liek nopūsties.

Šajā rakstā ir apkopots 5 rupjas Facebook mārketinga kļūdas, ko iespējams novērot Latvijas newsfeedos, un, cerams, pēc šī raksta izlasīšanas, tu mazliet citādāk skatīsies uz savām Facebook kampaņām, un, iespējams, iegūsi ne vienu vien ideju, kā uzlabot sava Facebook mārketinga efektivitāti.

Sākam!

1. Reklāmas saturs neatbilst platformas specifikai 

Liela daļa reklāmdevēju Latvijā vēl joprojām nav sapratuši vienu fundamentālu lietu. Un mani pārsteidz, ka to var novērot arī lieliem brendiem, kuru Facebook kontus, visticamāk, pārvalda reklāmas aģentūras.

Ja mēs aizdomājamies par to, ar kādu mērķi cilvēks logojas iekšā Facebook platformā, tad uzreiz ir skaidrs, kāda veida saturu viņš sagaida. Tas nav perfekti nostrādātais piedāvājums ar superīgu CTA, iespaidīgiem USPs un skaidri uzskaitītiem ieguvumiem.

Facebook lietotāji sagaida saturu!

Diemžēl, arvien vairāk savos Newsfeedos mēs redzam uzņēmumus, kas cenšas pa taisno pārdot mums savu produktu vai pakalpojumu. Es nesaku, ka to nevajag darīt, taču pirms tam ir jāizveido attiecības ar lietotāju, piedāvājot viņam atbilstošu saturu.

Facebook platformai atbilstošu saturu, galvenokārt, varam iedalīt 3 daļās:

  • izklaidējošs
  • interesants
  • izglītojošs / vērtīgs

 

Ja tu vēlies atšķirties no lielākās daļas reklāmdevēju, tad šī būs pirmā lieta, kam ķersies klāt un, iespējams, pat sāksi veidot izglītojošu un vērtīgu saturu, kas lietotājam ir noderīgs.

2. Labās kolonnas reklāmas ir identiskas ar desktop reklāmām

Bieži vien, kad ieraugām mazās reklāmiņas Facebook platformas labajā pusē, uzreiz iespējams pamanīt, ka tā ir vienkārši desktop reklāma, kurai norādīts placements arī labajā kolonnā.

Problēma ir tajā, ka pat tad, kad lielākā izmēra reklāmas izskatās labi, mazās reklāmiņas ir neizlasāmas un neskaidras.

Avots: Meistariba.lv

Avots: Meistariba.lv

 

Ko darīt šādā situācijā? Pavisam vienkārši! Kad veidojam reklāmas grupas (AdSetus), izdalām šos placementus atsevišķos AdSetos! Pielāgojam tekstu un bildi, lai tas ir saredzams mazajā reklāmas formātā!

Nedarām šādi:

Avots: Meistariba.lv

Avots: Meistariba.lv

 

Darām šādi:

Avots: Meistariba.lv

Avots: Meistariba.lv

 

3. Netiek izmantots specifisks retārgetings

Pirmkārt, ja tu vēl nezini, kas ir retārgetings (remārketings), tad tas ir reklāmas stratēģijas veids, kas ietver reklāmas rādīšanu cilvēkiem, kas jau ir bijuši tavā mājaslapā, bet to ir pametuši un tas ir neatkarīgi no tā, vai cilvēks ir tajā nonācis no kādas Facebook reklāmas vai kādā citā veidā.

Avots: Meistariba.lv

Avots: Meistariba.lv

 

Kāpēc tas ir vajadzīgs? Piemēram, ja cilvēks ir bijis mūsu mājas lapā un apskatījis sadaļu par kurpēm, tad mums ir iespēja viņam parādīt reklāmu, kas ir saistīta ar kurpēm. Vai arī, ja cilvēks ir bijis mājas lapas sadaļā par T-krekliem, tad mēs varam parādīt konkrētu reklāmu par T-krekliem šim cilvēkam. Šādi mēs varam nodrošināt to, ka cilvēks saņem sev atbilstošu reklāmas saturu.

Bieži vien šī iespēja nemaz netiek izmantota, vai arī cilvēkam, kas ir bijis T-kreklu sadaļā, tiek rādīta vispārēja retārgetinga kampaņa.

4. Tiek izmantots Ads Manager

Šī ir vairāk tehniska lieta, kas, diemžēl, diezgan pamatīgi ierobežo mūsu, kā reklāmdevēju, iespējas.

Ads Manager ir lieliski piemērots ikdienas kampaņu monitoringam, taču iespējas, ko tas sniedz, veidojot reklāmas, ir salīdzinoši ierobežotas.

Piemēram, ja Ads Manager mums ļauj reklāmas teksā ievadīt tikai 90 zīmes un virsrakstā (Headline) – 25, tad, izmantojot Power Editor, mēs varam ievadīt papildus zīmes.

Kāds no tā labums? Mēs varam daudz precīzāk izteikt savu domu un nav jādomā, kā 25 zīmēs ietilpināt perfekto headline.

Avots: Meistariba.lv

Avots: Meistariba.lv

 

Tā ir tikai viena no plašajām priekšrocībām! Uz priekšu – laiks sākt izmantot Power Editor!

5. Nav stratēģiskas sistēmas

Atceros, ka lielākā kļūda, ko es pats sākumā pieļāvu, bija tā, ka es taisīju reklāmas, nevis reklāmas kampaņas. Respektīvi, man nebija stratēģiska sistēma, kā es ar savām Facebook reklāmas kampaņām varu virzīt mājaslapas apmeklētājus uz mērķi.

Mēs varam tērēt lielu naudu Facebook reklāmas kampaņās, taču, ja mums nebūs stratēģiska sistēma, tad tas var novest ne tikai pie naudas izsviešanas, bet arī negatīvas brenda uztveres. Ko darīt šādā situācijā?

Pirmkārt, ir jāsaprot, vai mums ir atbilstošas kampaņas, kas virza cilvēku cauri mūsu mārketinga funelim. Lielā daļā gadījumu tas izskatās līdzīgi šai shēmai.

Avots: Meistariba.lv

Avots: Meistariba.lv

 

Protams, šis ir tikai sākums :)

Patika šis raksts? Iespējams, tev ir kāds paziņa vai draugs, kuram šis raksts var palīdzēt. Droši dalies ar to!